Postipaketti
Max. 20 kg ≤ 0,80 metriä
€30
Asennustelineet 2,0 m
Max. 150 kg ≤ 2 metriä
€60
Liikuteltavat rakennustelineet 2,5 m
Max. 900 kg ≤ 2,5 metriä
€100
Rakennustelinepaketit
Max. 1200 kg ≤ 3,6 metriä
€195
Isommat rakennustelinepaketit
182 m² ja suuremmat
Alkaen €245
Katso nykyiset rahtihinnat artikkelin alta
Olemme koonneet ehtomme tähän. Ehdot on jaettu osioihin Ostaminen ja maksaminen, Toimitusehdot, Peruutusoikeus ja palautukset sekä Tietosuoja- ja evästekäytännöt.
Jos sinulla on kysyttävää tai huomautettavaa ehdoistamme, otathan yhteyttä asiakaspalveluumme.
Tilauksen tekeminen synnyttää ostosopimuksen asiakkaan ja Solideq.fi:n välille. Solideq.fi on osa Ställning Karlskoga AB:tä ja Solideq Groupia. Sopimus solmitaan tällä sivulla annetuilla ehdoilla. Emme solmi sopimuksia alaikäisten (alle 18-vuotiaiden) kanssa ilman huoltajan suostumusta. Kaikille vastaanotetuille tilauksille lähetetään automaattisesti tilauksen tiedot sisältävä tilausvahvistus sähköpostilla. Solideq.fi pidättää oikeuden tehdä muutoksia ostoehtoihin.
Asiakkaan on mahdollista maksaa ainoastaan euroilla. Suomen arvonlisävero (24 %) lisätään, jos olet valinnut hinnat näkymään ilman arvolisäveroa. Suomen arvonlisävero (24 %) sisältyy, jos olet valinnut hinnat näkymään sisältämään alvin yllä esitetyn mukaisesti. Yksityishenkilöt maksavat Klarna Checkoutin kautta. Yritykset maksavat kortilla tai yrityslaskulla. Alla voit tutustua eri vaihtoehtoihin.
Otamme vastaan tilauksia yksityishenkilöiltä, yrityksiltä, yhdistyksiltä ja julkiselta sektorilta. Voit tehdä tilauksen suoraan verkkokaupassa, puhelimitse tai sähköpostitse. Mikäli ilmoitat sähköpostiosoitteesi tilaamisen yhteydessä, vahvistus lähetetään sähköpostilla. Suosittelemme tarkistamaan, että kaikki tilausvahvistuksen tiedot täsmäävät. Jos tiedoissa on puutteita, pyydämme ottamaan meihin heti yhteyttä puhelimitse numeroon +358 2 7249350. Koska vastausaikamme sähköpostitse voi olla pitkä, emme aina voi taata, että ehdimme tekemään korjaukset tilaukseen, mikäli korjauspyyntö lähetetään sähköpostilla. Mikäli tilausta ei ole ehditty lähettämään varastoltamme, voimme korjata tilauksen maksutta. Mikäli tilaus on ehditty lähettää varastoltamme, saatamme joutua veloittamaan palautuksista tai lunastamattomista tuotteista aiheutuvat maksut alla olevan Peruutusoikeus ja palautukset -kohdan ehtojen mukaisesti. Tuotteidemme asennusohjeet ovat ladattavissa tuotesivulta Asiakirjat. Voit myös tilata asennusohjeet maksutta ottamalla yhteyttä asiakaspalveluun.
Asiakkaalla on ensimmäistä kertaa verkkokaupassa vieraillessaan mahdollista valita, onko hän yksityishenkilö vai yritys. Tämä säätelee siitä lähtien, miten hintamme näkyvät (arvolisäveron kanssa vai ilman). Valinta on aina mahdollista muuttaa napsauttamalla alv-valitsimesta ”Ilman ALV” tai ”Sisältää ALV”. Valitsin löytyy verkkokaupan hakukentän oikeasta yläkulmasta hakuruudun oikealta puolelta tai valikosta, mikäli käytät mobiililaitetta. Kaikki tuotehinnat ilmoitetaan ilman toimitus- ja muita maksuja. Kaikki maksut ja verot näytetään aina selkeästi, kun asiakas viimeistelee tilausta kassalla. Alvin maksaa aina asiakas.
Ulkomaiset verovelvolliset voivat ostaa ilman Suomen arvolisäveroa ilmoittamalla ALV-numeronsa. Mikäli haluat tehdä tällaisen tilauksen, otathan yhteyttä asiakaspalveluun.
Yksityishenkilöille tarjolla on Klarna Checkout. Tällä maksuratkaisulla voi maksaa laskulla, suoramaksulla tai kortilla. Klarna Checkoutiin sovelletaan Klarnan ehtoja.
Solideq.fi tarjoaa turvalliset korttimaksut Visalla tai MasterCardilla yhteistyössä Bamboran/Worldlinen (Bambora AB:n) kanssa. Bambora on sertifioitu PCI DSS (Payment Card Industry Data Security Standard) -standardin mukaisesti. Korttiostot tapahtuvat suoraan Bamboran kautta, ja kaikki tiedot salataan voimassa olevien standardien ja sääntöjen mukaisesti. Käytämme 3D Secure -protokollaa vahvan asiakastunnistuksen (SCA, Strong Customer Authentication) toteuttamiseksi kortilla maksamisen yhteydessä. Solideq.fi ei käsittele tai tallenna korttitietoja. Rahat veloitetaan suoraan tililtä asiakkaan hyväksyttyä maksutapahtuman.
Laskulla ostamiseksi asiakkaan on annettava Y- tai henkilötunnus. Kun tilaus on suoritettu kassalla, suoritetaan tavanomainen luottokelpoisuuden arviointi. Joissakin tapauksissa tämä tarkoittaa luottotietojen tarkistusta. Luottotiedot toimittaa UC AB. Mikäli tiedot henkilöstä, elinkeinonharjoittajasta tai avoimesta tai kommandiittiyhtiöstä tilataan luottotietolain mukaisesti, luottotiedoista lähetetään kopio kyseiselle asiakkaalle.
Maksuaika on 30 päivää laskun päiväyksestä alkaen. Asiakkaan lasku laaditaan, kun toimitus siirretään kuljetusyhtiön vastuulle. Myöhästyneestä maksusta peritään sekä sovittu että lakisääteinen muistutusmaksu. Noudatamme lakia saatavien perinnästa 22.4.1999/513. Viivästyskorkoa 7 % peritään eräpäivästä lähtien. Maksamattomat laskut siiretään perintään.
Toimitusehdoissa ”asiakasta” pidetään osapuolena, joka on sovittu tavaran vastaanottajaksi eli joko asiakas itse tai henkilö, jota asiakas on pyytänyt toimimaan puolestaan tavaran vastaanottajana.
Jotta toimitusmaksut pysyisivät mahdollisimman alhaisina, tavallisiin rahtituotteisiin ei sisälly lisäpalveluita tai muutoksia. Kassalla näkyvä toimitusmaksu koskee tavallisia rahtituotteita eikä siihen sisälly lisäpalvelut tai muutokset. Lisäpalvelut, kuten kuljetustoimeksiannon muutokset, toimituksen myöhentäminen, toimituksen aikalupaus, varastointikustannukset, palautukset, purku takalaitanostimen avulla tai vastaavat, eivät sisälly tavallisiin rahtituotteisiin. Mikäli nämä palvelut tilataan jälkikäteen, niihin mahdollisesti sisältyvät lisämaksut laskutetaan asiakkaalta jälkikäteen. Otathan yhteyttä asiakaspalveluun saadaksesi lisätietoja eri lisäpalvelujen kustannuksista.
Useimmille tuotteille on saatavilla nouto sisäisistä tai ulkoisista varastoista. Mikäli nouto varastolta on mahdollinen toimitustapa, se ilmaistaan kassalla. Mikäli toimitustapa puuttuu kassalla, otathan yhteyttä asiakaspalveluun.
Varastolta noudettaessa asiakas vastaa kuormauksesta ja kuorman kiinnityksestä.
Solideq.fi toimittaa useista sisäisistä ja ulkoisista varastoista. Siksi tilaukset voidaan lähettää useammissa erissä. Asiakas maksaa vain yhden toimitusmaksun tilausta kohti, vaikka tilaus toimitettaisiin erissä. Mikäli asiakas pyytää osatoimitusta (esimerkiksi jos toimitukset halutaan eri osoitteisiin), ylimääräiset toimitusmaksut laskutetaan asiakkaalta.
Normaaleissa olosuhteissa tilaukselle varataan kuljetus 1–4 päivässä tilauksen vastaanottamisesta. Aikaa, joka meiltä kuluu varastosta puuttuvien tuotteiden odottamiseen sekä tilauksen keräämiseen ja pakkaamiseen, kutsutaan lähtevän toimituksen käsittelyajaksi. Lähtevään toimitukseen kuluva käsittelyaika riippuu tuotteiden saatavuudesta, varastotilanteesta ja tilauskannasta. Tiedossa olevista pidentyneistä lähtevän toimituksen käsittelyajoista ilmoitetaan tuotesivuilla ja/tai kassalla.
Jos toimitusta ei saada lähtemään annetussa ajassa, asiakkaalle ilmoitetaan viipymättä myöhästymisen syy ja kerrotaan uusi mahdollinen aika toimituksen lähettämiselle. Toisaalta jos emme pysty korjaamaan virhettä kohtuuajassa ja toimitusajalla on oleellinen merkitys, asiakkaalla on oikeus peruuttaa kauppa. Tämä koskee myös erikoistilauksia.
Varaamme kuljetukset pääasiassa DHL Freightiltä. Muiden huolintaliikkeiden käyttö on mahdollista poikkeustapauksissa. Jos asiakas on ilmoittanut sähköpostiosoitteensa tilausta tehdessään, hänelle lähetetään sähköpostiviesti, kun tilaukselle on varattu kuljetus. Normaalisti tilaukset toimitetaan 1–4 työpäivässä, kun niille on varattu kuljetus. Voit etsiä lähetyksen sähköpostiviestissä olevien tietojen avulla DHL:n asiakaspalvelusta (puh. +358 20 5333) ja saada tarkempaa tietoa arvioidusta toimitusajasta. Aikaa, joka kuluu huolintaliikkeeltä lähetyksen noutamiseen meiltä ja kuljettamiseen asiakkaalle, kutsutaan kuljetusajaksi. Kuljetusaikaan vaikuttavat tuotteiden mitat, niiden määrä sekä joidenkin paikkakuntien aikataulurajoitukset.
Mikäli toimituksen aikalupauksesta ei ole erikseen sovittu, Solideq.fi ei korvaa kustannuksia, jotka aiheutuvat asiakkaalle toimituksen myöhästymisestä. Asiakas vastaa siitä, ettei varaa esimerkiksi työntekijöitä ennen tavaran vastaanottamista ja tarkistamista.
Toimitus tapahtuu tilausta tehdessä annettuun osoitteeseen. Toimitusosoitetta ei voi yleensä muuttaa sen jälkeen, kun tilaukselle on varattu kuljetus. Katso tiedot yltä kuljetustoimeksiannon muuttamiseksi. Solideq.fi pidättää oikeuden kieltäytyä tilauksesta, jos osoittautuu, ettei huolintaliike pysty toimittamaan annettuun toimitusosoitteeseen.
Vastaanottaja vastaa, että tie toimitusosoitteeseen on kulkukelpoinen auton ja perävaunun muodostavalle yhdistelmälle. Mikäli olosuhteet ovat sellaiset, että paikalle pääsee vain vetoautolla, tästä on ilmoitettava Solideq.fi:lle tilauksen tekemisen yhteydessä. Jos huolintaliikkeen on veloitettava lisämaksu pelkän vetoauton käytöstä, se laskutetaan edelleen asiakkaalta.
Toimitettaessa saarille, joille ei ole siltayhteyttä, sovitaan erikoistoimituksesta hinnan sekä toimitusajan ja -tavan osalta. Saariston saarille toimitettaessa voimassa on rahtimaksu, joka ilmoitetaan tilauksessa mantereella sijaitsevaan kiinteään osoitteeseen. Asiakas vastaa itse kuorman purusta mantereen kiinteässä osoitteessa ja jatkokuljetuksesta saarelle. Pyydämme asiakasta kuitenkin ilmoittamaan toimitusosoitteen aina saarelle asti tilausta tehdessään, sillä se vaikuttaa kuljetusvaraustemme käsittelyyn. Ahvenanmaan toimituksiin sovelletaan tavallisia kuljetusehtoja.
Huolintaliikkeet toimittavat normaalisti arkisin klo 7–17. Huolintaliikkeet ilmoittavat toimituksesta tekstiviestillä tai puhelimitse ennen toimitusta. Asiakas vastaa siitä, että on tavoitettavissa puhelimitse vastaanottaakseen toimitusilmoituksen sekä paikan päällä toimitusosoitteessa vastaanottaakseen toimituksen. Mikäli asiakasta ei saada kiinni puhelimitse tai hän ei ole toimitusosoitteessa, huolintaliike saattaa joutua veloittamaan lisämaksun toimitusesteestä. Tämä laskutetaan edelleen asiakkaalta.
PeruskuljetusTavarat toimitetaan toimitusosoitteeseen yleensä purkamatta. Tällöin asiakas vastaa tavaroiden purusta kuorma-auton lavalta. Toimitukset tapahtuvat yleensä sivusta lastattavalla perävaunuyhdistelmällä. Suuret tavarat on purettava koneellisesti, kuten trukilla tai pyöräkuormaajalla. Mikäli toimituksen yhteydessä avustaa useampia henkilöitä, kuorman purku käsin on hyväksyttyä pienten tavaroiden toimituksessa. Kuljettaja ei voi auttaa kuormaa käsin purettaessa.
Asiakas vastaa, että kuorman purku tapahtuu alle puolessa tunnissa. Mikäli purkuaika ylittää puoli tuntia, huolintaliike saattaa joutua veloittamaan lisämaksun toimitusesteestä. Tämä laskutetaan edelleen asiakkaalta.
Mikäli muuta ei ole sovittu, toimitukset tapahtuvat Incoterms 2010 DDP ”Delivered duty paid” eli ”toimitettuna tulli maksettu” -ehtojen mukaisesti.
Huomaathan, että suurin osa telinetuotteista on yli 2,5-metrisiä, minkä johdosta tuotteita ei voi taivuttaa kuorma-auton lavalla. Siksi joissakin kuorma-autoissa olevaa takalaitanostinta ei voi välttämättä käyttää kuorman purkamisessa. Mikäli purkuaika ylittää puoli tuntia tai mikäli purku ei onnistu koneellisesti tai käsin, huolintaliike voi joutua ohjaamaan lähetyksen terminaaliin ja yrittää toimitusta myöhemmin uudelleen. Tällaisessa tapauksessa toimitusesteestä johtuva lisämaksu laskutetaan edelleen asiakkaalta.
Nosturipurkaminen on valittavissa tiettyjen tuotteiden toimitukseen. Valinta tehdään kassalla. Nosturipurkamisen osalta tavaroiden purkamisesta vastaa huolintaliike. Asiakas vastaa kuitenkin edelleen siitä, että on paikalla toimitusosoitteessa tavaroita vastaanottamassa sekä siitä, että tie toimitusosoitteeseen on kulkukelpoinen.
Nouto terminaalistaJos purku tuottaa vastaanottajalle hankaluuksia, hän voi pyytää noutoa terminaalista. Noutoa terminaalista pyydetään viestillä asiakaspalveluun tilauksen tekemisen yhteydessä. Asiakkaalle ilmoitetaan tekstiviestillä tai sähköpostilla, kun tavara on saapunut terminaaliin. Asiakas vastaa tavaran noudosta säilytysajan puitteissa. Mikäli asiakas ei nouda tavaroita ennen säilytysajan päättymistä, tavaroille saatetaan pyytää palautus. Tällöin huolintaliike veloittaa noutamattomista tavaroista maksun, joka laskutetaan edelleen asiakkaalta.
Solideq.fi on vastuussa kaikista vaurioista, jotka syntyvät kuljetuksen aikana sovittuun toimitusosoitteeseen.
Mikäli ei tilattu nosturipurkamista tai purkua takalaitanostimella, kuljetettaviin tuotteisiin ei kuulu purkua. Sellaisessa tapauksessa Solideq.fi ei vastaa vaurioista, jotka syntyvät tavaroiden purkamisen aikana.
Toimituksen yhteydessä on tärkeää, että vastaanottaja suorittaa tavaroille kokonaisvaltaisen tarkastuksen kuljetuksen aikaisten vaurioiden havaitsemiseksi. Mikäli tavaroiden tai pakkausmateriaalien vaurioituminen huomataan jo toimitusta vastaanotettaessa, vastaanottaja on vastuussa siitä, että vauriot merkitään muistiin rahtikirjaan. Solideq.fi ei voi suorittaa korvausta tuotevaurioista, mikäli rahtikirja allekirjoitetaan ilman merkintää tuotevauriosta. Se, että asiakas dokumentoi tuotevauriot valokuvaamalla, helpottaa tuotevaurioiden käsittelyämme.
Mikäli tavaran vauriot ovat merkittäviä, vastaanottaja voi kieltäytyä toimituksesta. Tapauksissa, joissa tavaran vauriot ovat merkittäviä ja asiakas kieltäytyy ottamasta vastaan tavaraa, asiakas vastaa siitä, että hän viipymättä ja viimeistään neljä (4) työpäivää purkupäivästä lukien ilmoittaa vaurioista asiakaspalveluun.
Toimitus voidaan kuitenkin hyväksyä pienien tai osittaisten vaurioiden osalta. Jos asiakas hyväksyy pieniä tai osittaisia vaurioita sisältävät tuotteet, hän vastaa vaurioiden rahtikirjaan kirjaamisen lisäksi siitä, että vaurioista ilmoitetaan viipymättä ja viimeistään neljän (4) työpäivän sisällä purkupäivästä asiakaspalveluun.
Kaikki tuotteet on viipymättä vastaanottamisen jälkeen tarkistettava kokonaisuudessaan sellaisten piilevien vaurioiden havaitsemiseksi, joita ei voitu huomata toimitushetkellä. Mikäli asiakas huomaa piileviä vaurioita, hän vastaa siitä, että ilmoittaa niistä asiakaspalveluun viimeistään neljän (4) työpäivän sisällä purkupäivästä.
Solideq.fi ei voi jättää korvaushakemusta tavaravaurioista, mikäli niistä tehty ilmoitus saapuu yli neljä (4) päivää purkupäivästä.
Mikäli tilaus osoittautuu väärin toimitetuksi asiakas vastaa siitä, että hän viipymättä ja viimeistään kahdenkymmenen (20) työpäivän sisällä purkupäivästä ilmoittaa asiasta asiakaspalveluun. Katso erilliset palautuksia koskevat ehdot.
Mikäli muusta ei ole sovittu, elinkeinonharjoittajia koskevat seuraavat ehdot: Incoterms 2010 DDP ”Delivered duty paid” eli ”toimitettuna tulli maksettu”.
Tällä sivulla määriteltyjen ehtojen lisäksi elinkeinonharjoittajille toimitettaessa sovelletaan Pohjoismaisen speditööriliiton yleisiä määräyksiä 2015.
Solideq.fi soveltaa kuluttaja-asiakkaille/yksityishenkilöille etä- ja kotimyyntilakia sekä kuluttajakauppalakia. Kuluttajille tarkoitetusta peruutusoikeudesta ja palautuksista kertovassa kohdassa asiakkaaseen viitataan kuluttajana. Etä- ja kotimyyntilain mukaan kuluttajalla on oikeus peruuttaa ostoksensa 14 päivän sisällä tavaran vastaanottamisesta ilman erityistä syytä.
Kuluttajalla on oikeus tarkistaa tuote ennen sen mahdollista palautusta. Tarkistus on tehtävä varoen eikä sen tule olla laajempi kuin on tarpeen. Mikäli tuote tai tuotteet ovat vaurioituneet, värjäytyneet tai altistuneet lialle tai vastaavalle, meillä on oikeus tehdä korkeintaan 100 prosentin arvonalennus. Tämä koskee myös mahdollista pakkausmateriaalia.
Mikäli tuote palautetaan vaurioituneena tai mikäli sitä on käytetty muulla tavoin niin, ettei palautusoikeutta voida soveltaa, palautettua tuotetta ei hyvitetä ja kuluttaja vastaa palautuskustannuksista ja mahdollisesta edelleen lähettämisestä, jos tuote halutaan palauttaa.
Peruutusoikeuden käytöstä ilmoitetaan ottamalla yhteyttä asiakaspalveluun. Kun lähetät ilmoituksesi peruutusoikeuden käyttämisestä tältä sivulta löytyvällä lomakkeella, saat meiltä kuittauksen ilmoituksen vastaanottamisesta. Voit noudattaa Kuluttaja- ja kilpailuviraston ohjeistusta (linkit alla):
Suomeksi:
https://www.kkv.fi/ratkaisut-ja-julkaisut/julkaisut/kuluttaja-asiamiehen-linjaukset/aihekohtaiset/verkkokauppa-ja-muu-etamyynti/#16
Yrityksemme tiedot on täytetty valmiiksi peruuttamislomakkeeseen. Huomaathan, että peruuttamislomake lähetetään Solideq.fi:lle sähköpostilla tai kirjeellä. Sitä ei lähetetä Kilpailu- ja kuluttajavirastoon.
Kuluttajan on lähetettävä tuote takaisin jäljempänä mainittuun palautusosoitteeseen tai jätettävä se sinne henkilökohtaisesti neljäntoista (14) päivän sisällä siitä, kun hän on ilmoittanut haluavansa käyttää palautusoikeuttaan. Mikäli lähetät tuotteita takaisin, suosittelemme säilyttämään huolintaliikkeen sinulle jättämän kuitin, jotta voit vahvistaa, että huolintaliike on vastaanottanut palautettavat tuotteet.
Kuluttaja vastaa itse palautusrahdista sekä tavaroiden lähettämiseen liittyvistä riskeistä. Kuluttaja voi halutessaan antaa Solideq.fi:n huolehtia palautusrahdista ja sen edelleen laskutuksesta. Mikäli Solideq.fi huolehtii palautusrahdista, palautukseen sovelletaan rahtiehtojamme. Normaalisti nouto-osoitteessa on oltava käytettävissä koneelliset lastauslaitteet. Huomaathan, että palautusrahdin todellinen hinta veloitetaan palautuksen yhteydessä. Voit ottaa yhteyttä asiakaspalveluun saadaksesi lisätietoa palautusrahdin kustannuksista.
Etämyyntiin sovelletaan kuluttajansuojalain 6 luvun säännöksiä sekä oikeusministeriön asetusta peruuttamislomakkeesta ja peruuttamisohjeista (110/2014).
Peruutusoikeus ei ole voimassa, mikäli sopimus koskee ”tavaraa, joka valmistetaan tai jota suurelta osin muutetaan kuluttajan erityistoiveiden mukaisesti tai joka muutoin saa selkeästi yksilöllisen leiman." Esimerkkeinä tästä ovat tavarat, jotka valmistetaan tilauksen jälkeen ja mukautetaan kuluttajan toiveisiin. Mikäli asiakkaan tilaukseen kuuluu tällaisia tuotteita, Solideq.fi ilmoittaa asiasta asiakkaalle erikseen.
Reklamaatioiden osalta Solideq.fi soveltaa Kuluttajansuojalain (20.1.1978/38) 16. pykälää. Mikäli kuluttaja huomaa, että tuote on virheellinen, reklamaatio on lähetettävä ottamalla yhteyttä asiakaspalveluun. Kun lähetät ilmoituksesi peruutusoikeuden käyttämisestä tältä sivulta löytyvällä lomakkeella, saat meiltä kuittauksen ilmoituksen vastaanottamisesta. Kahden kuukauden sisällä tulleiden reklamaatioiden katsotaan aina saapuneen ajoissa (luku 5).
Reklamaatioissa kuluttajalla on oikeus vaatia Solideq.fi:tä korjaamaan virhe, mutta vain, jos se onnistuu kohtuullisilla kustannuksilla. Kuluttajalla on oikeus lykätä maksamista odottaessaan, että Solideq.fi korjaa virheen. Mikäli virhettä ei pystytä korjaamaan, kuluttajalla on oikeus virhettä vastaavaan hinnanalennukseen. Mikäli virhe on merkittävä, kuluttajalla on oikeus perua kauppa.
Solideq.fi palauttaa summan viimeistään neljätoista (14) päivää siitä, kun tavara on palautunut Solideq.fi:n ilmoittaman varaston jäljempänä mainittuun osoitteeseen. Takaisinmaksu tapahtuu ostohetkellä valitulla maksutavalla. Mikäli maksu on suoritettu Klarnan kautta, Klarna huolehtii palautuksesta kyseistä maksutapaa koskevien Klarnan ehtojen mukaisesti:
https://www.klarna.com/fi/ehdot/
Mikäli maksu suoritettiin kortilla, hyvitys tehdään kortille, jota alun perin veloitettiin. Mikäli maksu suoritettiin pankkisiirrolla tai pankkitililtä, kuluttajan on lähetettävä Solideq.fi:lle tilitiedot takaisinmaksua varten. Kuluttajan pyynnöstä takaisinmaksu voidaan tehdä myös maksumääräyksenä.
Mikäli Solideq.fi:n tehtävänä on ollut palautusrahdista huolehtiminen ja uudelleenlaskutus, summalle tehdään niitä vastaava vähennys. Mikäli tavaralle on tehty yllä esitetyn mukainen arvonalennus, summalle tehdään sitä vastaava vähennys.
Yritämme aina niin pitkälle kuin mahdollista ratkaista kaikki mahdolliset riidat suoraan asiakkaan kanssa. Riita-asioissa kannattaa olla yhteydessä asiakaspalveluumme. Mikäli ratkaisuun ei päästä yhdessä, on mahdollista käyttää Eurooppalaista verkkovälitteistä riidanratkaisufoorumia (ODR). Asiakas voi myös kääntyä suoraan Kuluttajariitalautakunnan puoleen alla olevassa postiosoitteessa, lautakunnan verkkosivujen kautta:
https://www.https://www.kuluttajariita.fi/fi/index/yhteystiedot.html
tai sähköpostilla osoitteeseen kril@oikeus.fi.
Kuluttajariitalautakunta
Hämeentie 3
PL 3066
00531 HELSINKI
Solideq.fi sitoutuu aina noudattamaan Eurooppalaisen verkkovälitteisen riidanratkaisufoorumin (ODR) ja/tai Kuluttajariitalautakunnan suosituksia. Asiakas voi myös nostaa kanteen yleisessä tuomioistuimessa.
Yritysten ja elinkeinonharjoittajien tekemiin kauppoihin sovelletaan kauppalain (355/1987) määräyksiä. Mikäli palautusoikeus on myönnetty kauppalain nojalla, palautettujen tuotteiden arvoon voidaan tehdä 20 %:n palautusvähennys. Ennen kuin palautus voidaan tehdä, siihen on saatava suostumus asiakaspalvelusta.
Asiakas vastaa itse palautusrahdista ja tavaran lähettämiseen liittyvistä riskeistä. Asiakas voi halutessaan antaa Solideq.fi:n huolehtia palautusrahdista ja sen edelleen laskutuksesta. Mikäli Solideq.fi huolehtii palautusrahdista, palautukseen sovelletaan rahtiehtojamme. Normaalisti nouto-osoitteessa on oltava käytettävissä koneelliset lastauslaitteet. Huomaathan, että palautusrahdin todellinen hinta veloitetaan palautuksen yhteydessä. Voit ottaa yhteyttä asiakaspalveluun saadaksesi lisätietoa palautusrahdin kustannuksista.
Kaikki tuotteet on viipymättä vastaanottamisen jälkeen tarkistettava kokonaisuudessaan sellaisten piilevien vaurioiden havaitsemiseksi, joita ei voitu huomata toimitushetkellä. Tällaisia voivat olla väärin toimitetut, toimituksesta puuttuvat tai valmistusvirheitä sisältävät tuotteet tai muut vastaavat. Mikäli toimituksessa havaitaan virheitä, asiakkaan vastuulla on ilmoittaa asiasta viimeistään neljä (4) työpäivää purkupäivästä tekemällä reklamaatio asiakaspalveluun.
Solideq.fi ei pysty käsittelemään reklamaatioita, mikäli niistä tehty ilmoitus saapuu myöhemmin kuin neljä (4) päivää purkupäivästä.
Solideq.fi lähettää hyvityslaskun viimeistään neljätoista (14) päivää siitä, kun tavara on palautunut Solideq.fi:n ilmoittaman varaston jäljempänä mainittuun osoitteeseen. Asiakas voi vähentää hyvityslaskun summan maksaessaan meille tai pyytää takaisinmaksua asiakaspalvelusta. Mikäli Solideq.fi:n tehtäväksi on annettu huolehtia palautusrahdista ja sen uudelleenlaskutuksesta, summalle tehdään niitä vastaava vähennys. Mikäli tavaralle on tehty yllä esitetyn mukainen arvonalennus, summalle tehdään sitä vastaava vähennys.
Mikäli muusta ei ole sovittu, tuotteet palautetaan varastollemme Karlskogaan osoitteeseen:
Ställning Karlskoga AB
Gösta Berlings väg 55
69138 Karlskoga
Ruotsi
Mikäli palautusta ei luovuteta henkilökohtaisesti, vaan jätetään kuljetettavaksi, tuotteiden mukaan on liitettävä tilaus-, asiakas- tai laskun numeron sisältävä asiakirja, jotta varasto pystyy tunnistamaan tilauksen, jota palautus koskee.
Henkilötietojen käsittely on edellytys liiketoiminnallemme. Meille on tärkeää, että tietosi ovat meillä turvassa. Tietosuojakäytäntömme toimii perustana henkilötietojen käsittelyllemme.
Ställning Karlskoga AB, yritysnumero 556771-5858, on Ställning.se-, Snickarkläder.se-, Stegproffsen.se- ja Solideq.fi-sivustoilla käsiteltävien tietojen rekisterinpitäjä.
Ställning Karlskoga AB
Gösta Berlings väg 55
69138 Karlskoga
Puhelin: +46 586 53 000
Sähköposti: info@stallning.se
Keräämme asiakkaiden tietoja, kuten nimen, laskutusosoitteen, sähköpostiosoitteen, puhelinnumeron, toimitusosoitteen, puhelinnumeron toimitusilmoitusta varten sekä henkilö- tai y-tunnuksen. Käsittelemme kotisivuillamme lisäksi asiakastilien käyttäjätunnuksia ja salasanoja.
Keräämme tietoja seuraavilla tavoilla:
Jotta meillä olisi oikeus kerätä tietoja, käsittelylle on oltava oikeusperuste. Vaatimuksena on, että käsittely on välttämätöntä, jotta voimme täyttää (1) sopimuksen asiakkaan kanssa tai (2) Ställning Karlskoga AB:n lakisääteiset velvoitteet. Voimme myös käsitellä tietojasi (3), mikäli se on oikeutetun etumme mukaista tai (4) mikäli olet antanut suostumuksesi käsittelylle.
Annamme alla esimerkkejä tilanteista, joissa käsittelemme asiakkaidemme henkilötietoja. Esittelemme lisäksi oikeusperusteita toimillemme.
Käsittelemme henkilötietojasi voidaksemme toimittaa tilauksesi ja ilmoittaaksemme sinulle toimituksen tilasta. Käsittely on välttämätöntä kanssasi solmitun sopimuksen täytäntöön panemiseksi.
Käsittelemme henkilötietojasi voidaksemme käsitellä reklamaatioihin, palautuksiin ja muihin liittyvät asiakaspalveluasiat. Käsittely on oikeutetun etumme mukaista ja voi olla tarpeen lakisääteisten vaatimusten täyttämiseksi tai kanssasi solmitun sopimuksen täytäntöön panemiseksi.
Käsittelemme henkilötietoja lähettääksemme tarjouksia ja markkinointiviestejä sähköpostilla. Voimme lähettää myös henkilökohtaisia tarjouksia puhelimitse tai sähköpostilla. Tähän tietojen käsittelyyn voi liittyä profilointia.
Käsittely tapahtuu antaessasi suostumuksesi suoramarkkinointiin tai perustuu oikeutettuun etuumme lähettää suoramarkkinointia.
Käsittelemme henkilötietojasi kehittääksemme ja parantaaksemme toimintaamme ja teknisiä järjestelmiämme. Käsittely on oikeutetun etumme mukaista.
Käsittelemme henkilötietoja osana voimassa olevia kirjanpito- ja verosäännöksiä. Käsittely tapahtuu voidaksemme täyttää lakisääteiset velvoitteemme.
Käsittelemme henkilötietoja estääksemme palveluidemme väärinkäytön ja ehkäistäksemme rikoksia, kuten petoksia. Käsittely on oikeutetun etumme mukaista.
Voimme intressivertailun jälkeen jakaa henkilötietojasi kolmansille osapuolille, mutta ainoastaan lain sallimissa tilanteissa. Olemme lain tai viranomaispäätösten mukaan velvollisia luovuttamaan henkilötietoja viranomaisille, kuten poliisi- ja veroviranomaisille. Tietoja voidaan jakaa myös muille Solideq Group -konsernin yhtiöille. Voimme jakaa tietoja myös logistiikkayrityksille, markkinointiyhtiöille, rahoitus- ja luotonantoyrityksille tai muille palveluntarjoajille. Olemme allekirjoittaneet tietosuojaa koskevan toimeksiantosopimuksen niiden palveluntarjoajien kanssa, jotka käsittelevät asiakkaidemme henkilötietoja puolestamme.
On mahdollista, että joillakin palveluntarjoajilla on liiketoimintaa myös Suomen ja EU:n/ETA-alueen ulkopuolisissa maissa. Näissä tapauksissa tietojen siirto tapahtuu joko maihin, joiden osalta EU:n komissio on tehnyt päätöksen, jonka mukaan kyseisen maan suojaustaso on riittävä, tai käyttämällä EU:n komission hyväksymiä mallisopimuslausekkeita tai muita soveltuvia suojaustoimenpiteitä. Tietojen siirto Yhdysvaltoihin voi tapahtua Privacy Shield -määräysten mukaisesti.
Säilytämme henkilötietoja niin kauan kuin se on välttämätöntä niihin tarkoituksiin, joita varten tiedot on alun perin kerätty. Joissakin tapauksissa henkilötietoja säilytetään kauemmin, jotta Ställning Karlskoga AB pystyy täyttämään lakisääteiset velvoitteensa. Tämä koskee esimerkiksi osto- ja tilaushistoriaa. Markkinointitarkoituksiin tallennettuja henkilötietoja säilytetään siihen asti, kunnes asiakas pyytää, ettei niitä enää käsiteltäisi, mutta kuitenkin enintään viiden vuoden ajan. Tietoja, jotka kerätään rikosten ja väärinkäytösten ehkäisemiseksi, säilytetään niin kauan kuin on tarpeen rikosten ehkäisemiseksi ja raportoimiseksi.
Sinulla on oikeus tietää, miten käsittelemme henkilötietojasi, milloin ja kenen toimesta niitä käsitellään, mihin tarkoitukseen sekä mitä seurauksia käsittelystä on.
Sinulla on oikeus saada tietää, milloin henkilötietojasi käsitellään. Meidän on luovutettava tiedot henkilötietojen käsittelystä sekä tietoja kerättäessä että silloin, kun rekisteröitynyt niitä muutoin pyytää.
Sinulla on oikeus pyytää meiltä veloituksetta jäljennös, joka sisältää tiedot käsittelemistämme henkilötiedoista. Sinulla on oikeus pyytää kuusi jäljennöstä kalenterivuotta kohti. Mikäli pyydät useampia jäljennöksiä, Ställning Karlskoga AB voi veloittaa maksun ylimääräisistä jäljennöksistä.
Mikäli jokin tieto on virheellinen, sinulla on oikeus pyytää tietojen oikaisua.
Sinulla on oikeus pyytää henkilötietojesi poistamista, jos (1) henkilötietojesi käsittely ei ole enää toimestamme välttämätöntä niihin tarkoituksiin, joihin tiedot alun perin kerättiin; (2) et enää suostu käsittelyyn eikä käsittelylle ole mitään muuta oikeusperustetta; (3) vastustat oikeutetun etumme perusteella tapahtunutta käsittelyä, mutta oma etusi painaa enemmän; (4) olemme käsitelleet henkilötietojasi laittomasti tai jos (5) henkilötiedot on poistettava lakisääteisen velvollisuuden täyttämiseksi. Pyytäessäsi tietojen poistoa ilmoitamme mahdollisuuksien mukaan, kun poisto on suoritettu.
Sinulla on oikeus pyytää, että henkilötietojesi käsittely rajoitetaan tulevaisuudessa vain tiettyihin tarkoituksiin. Tämä oikeus on voimassa esimerkiksi silloin, kun olet ilmoittanut virheellisestä tiedosta ja asia on käsittelyssämme.
Sinulla on oikeus vastustaa käsittelyä, joka tapahtuu oikeutetun etumme perusteella. Sinun on annettava vastustamiselle syy. Mikäli mielestämme käsittely on edelleen oikeutettu, meidän on osoitettava, että etumme painaa enemmän. Sinulla on aina oikeus vastustaa suoramarkkinointia koskevaa käsittelyä.
Sinulla on oikeus pyytää, että sinulle toimitetaan jäljennös jäsennellyssä, yleisesti käytetyssä ja koneellisesti luettavassa muodossa.
Sinulla on oikeus kieltäytyä automaattisen päätöksenteon kohteeksi joutumisesta. Tämä voi koskea esimerkiksi automaattista luottohakemusta. Tehdessäsi tilauksen meiltä annat suostumuksen automaattisen luottohakemuksen tekemiseen.
Jos mielestäsi käsittelemme henkilötietojasi tämän käytännön tai voimassa olevien säännösten vastaisesti, pyydämme sinua soittamaan asiakaspalveluumme numeroon +358 2 724 9350. Voit myös valittaa Tietosuojavaltuutetulle eli viranomaiselle, joka valvoo henkilötietojen käsittelyä. Tietosuojavaltuutetun puhelinnumero on +358 29 566 6700 ja sähköposti tietosuoja@om.fi.
Eväste on pieni tiedosto, joka lähetetään verkkoselaimeesi vieraillessasi verkkosivustolla. Tällä tavoin voimme tallentaa tietoa vierailustasi, jotta sivustolle palaaminen olisi helpompaa ja sivustosta tulisi sinulle hyödyllisempi.
Solideq.fi käyttää evästeitä esimerkiksi muistaakseen valitsemasi alv-valinnan ja ostoskoriin lisäämäsi tuotteet, näyttämään sinulle merkityksellisempiä mainoksia, laskeakseen tietyillä sivuilla vierailevien määriä, suojatakseen tietojasi sekä tallentaakseen mainosasetuksesi.
Solideq.fi ei toimi, mikäli evästeiden käyttöä ei hyväksy. Emme voi esimerkiksi tallentaa ostoskorisi sisältöä, sillä luulemme sinua uudeksi vierailijaksi jokaisen sivun latauksen yhteydessä.
Jotta voisit paremmin hallita, mitä evästeitä saamme käyttää vieraillessasi Solideq.fi:ssä, olemme jakaneet evästeemme kolmeen kategoriaan.
Välttämättömät evästeet aktivoivat perustoimintoja, joiden ansiosta verkkosivusto toimii turvallisesti ja oikein. Niitä ei siksi voi poistaa käytöstä. Nämä evästeet hallitsevat mm. alvin valintaa ja ostoskoria.
Nämä evästeet antavat meille tietoa, millainen verkkosivustomme käyttäjäkokemus on, ja mahdollistavat meidän parantavan käyttäjäystävällisyyttä, asiakaspalvelua ja muita vastaavia toimintoja.
Markkinointievästeitä käytetään mainostamiseen, jolloin yhteistyökumppaneidemme avustuksella voimme viestiä juuri sellaisia tarjouksia, jotka ovat mielestämme merkityksellisimpiä sinulle ja mieltymyksiisi.
Mikäli et hyväksy evästeitä, voit säätää verkkoselaimesi asetuksia toiveesi mukaisesti. Voit myös asettaa verkkoselaimesi ilmoittamaan, kun yritämme tallentaa evästeen koneellesi. Voit poistaa jo tallennetut evästeet verkkoselaimen asetuksista. Se, miten tämä tehdään, riippuu käyttämästäsi verkkoselaimesta. Katso lisätietoa verkkoselaimesi ohjeista.
Voit myös muuttaa evästeiden käyttöön liittyviä asetuksia alla olevista linkeistä.
http://www.youronlinechoices.com/se/dina-val
http://www.networkadvertising.org/choices
Tämä verkkosivusto käyttää Google Analyticsia, jonka tarjoaa Google, Inc. Google Analytics käyttää evästeitä analysoidakseen, miten käyttäjä käyttää verkkosivua. Google käyttää näitä tietoja arvioidakseen käyttäjän verkkosivun käyttöä, koostaakseen raportteja verkkosivun toiminnoista ja tarjotakseen muita palveluja verkkosivun toimintoihin ja Internetin käyttöön liittyen. Mikäli et halua, että vierailusi sivustollamme näkyy Google Analyticsin tilastoissa, voit asentaa verkkoselaimeesi lisäosan seuraamalla tätä linkkiä: https://tools.google.com/dlpage/gaoptout
Pidätämme oikeuden tehdä muutoksia evästekäytäntöihimme.