Postipaketti
Max. 20 kg ≤ 0,80 metriä
€30
Asennustelineet 2,0 m
Max. 150 kg ≤ 2 metriä
€60
Liikuteltavat rakennustelineet 2,5 m
Max. 900 kg ≤ 2,5 metriä
€100
Rakennustelinepaketit
Max. 1200 kg ≤ 3,6 metriä
€195
Isommat rakennustelinepaketit
182 m² ja suuremmat
Alkaen €245
Katso nykyiset rahtihinnat artikkelin alta
Solideq.fi soveltaa kuluttaja-asiakkaille/yksityishenkilöille etä- ja kotimyyntilakia sekä kuluttajakauppalakia. Kuluttajille tarkoitetusta peruutusoikeudesta ja palautuksista kertovassa kohdassa asiakkaaseen viitataan kuluttajana. Etä- ja kotimyyntilain mukaan kuluttajalla on oikeus peruuttaa ostoksensa 14 päivän sisällä tavaran vastaanottamisesta ilman erityistä syytä.
Kuluttajalla on oikeus tarkistaa tuote ennen sen mahdollista palautusta. Tarkistus on tehtävä varoen eikä sen tule olla laajempi kuin on tarpeen. Mikäli tuote tai tuotteet ovat vaurioituneet, värjäytyneet tai altistuneet lialle tai vastaavalle, meillä on oikeus tehdä korkeintaan 100 prosentin arvonalennus. Tämä koskee myös mahdollista pakkausmateriaalia.
Mikäli tuote palautetaan vaurioituneena tai mikäli sitä on käytetty muulla tavoin niin, ettei palautusoikeutta voida soveltaa, palautettua tuotetta ei hyvitetä ja kuluttaja vastaa palautuskustannuksista ja mahdollisesta edelleen lähettämisestä, jos tuote halutaan palauttaa.
Peruutusoikeuden käytöstä ilmoitetaan ottamalla yhteyttä asiakaspalveluun. Kun lähetät ilmoituksesi peruutusoikeuden käyttämisestä tältä sivulta löytyvällä lomakkeella, saat meiltä kuittauksen ilmoituksen vastaanottamisesta. Voit noudattaa Kuluttaja- ja kilpailuviraston ohjeistusta (linkit alla):
Suomeksi:
https://www.kkv.fi/ratkaisut-ja-julkaisut/julkaisut/kuluttaja-asiamiehen-linjaukset/aihekohtaiset/verkkokauppa-ja-muu-etamyynti/#16
Yrityksemme tiedot on täytetty valmiiksi peruuttamislomakkeeseen. Huomaathan, että peruuttamislomake lähetetään Solideq.fi:lle sähköpostilla tai kirjeellä. Sitä ei lähetetä Kilpailu- ja kuluttajavirastoon.
Kuluttajan on lähetettävä tuote takaisin jäljempänä mainittuun palautusosoitteeseen tai jätettävä se sinne henkilökohtaisesti neljäntoista (14) päivän sisällä siitä, kun hän on ilmoittanut haluavansa käyttää palautusoikeuttaan. Mikäli lähetät tuotteita takaisin, suosittelemme säilyttämään huolintaliikkeen sinulle jättämän kuitin, jotta voit vahvistaa, että huolintaliike on vastaanottanut palautettavat tuotteet.
Kuluttaja vastaa itse palautusrahdista sekä tavaroiden lähettämiseen liittyvistä riskeistä. Kuluttaja voi halutessaan antaa Solideq.fi:n huolehtia palautusrahdista ja sen edelleen laskutuksesta. Mikäli Solideq.fi huolehtii palautusrahdista, palautukseen sovelletaan rahtiehtojamme. Normaalisti nouto-osoitteessa on oltava käytettävissä koneelliset lastauslaitteet. Huomaathan, että palautusrahdin todellinen hinta veloitetaan palautuksen yhteydessä. Voit ottaa yhteyttä asiakaspalveluun saadaksesi lisätietoa palautusrahdin kustannuksista.
Etämyyntiin sovelletaan kuluttajansuojalain 6 luvun säännöksiä sekä oikeusministeriön asetusta peruuttamislomakkeesta ja peruuttamisohjeista (110/2014).
Peruutusoikeus ei ole voimassa, mikäli sopimus koskee ”tavaraa, joka valmistetaan tai jota suurelta osin muutetaan kuluttajan erityistoiveiden mukaisesti tai joka muutoin saa selkeästi yksilöllisen leiman." Esimerkkeinä tästä ovat tavarat, jotka valmistetaan tilauksen jälkeen ja mukautetaan kuluttajan toiveisiin. Mikäli asiakkaan tilaukseen kuuluu tällaisia tuotteita, Solideq.fi ilmoittaa asiasta asiakkaalle erikseen.
Reklamaatioiden osalta Solideq.fi soveltaa Kuluttajansuojalain (20.1.1978/38) 16. pykälää. Mikäli kuluttaja huomaa, että tuote on virheellinen, reklamaatio on lähetettävä ottamalla yhteyttä asiakaspalveluun. Kun lähetät ilmoituksesi peruutusoikeuden käyttämisestä tältä sivulta löytyvällä lomakkeella, saat meiltä kuittauksen ilmoituksen vastaanottamisesta. Kahden kuukauden sisällä tulleiden reklamaatioiden katsotaan aina saapuneen ajoissa (luku 5).
Reklamaatioissa kuluttajalla on oikeus vaatia Solideq.fi:tä korjaamaan virhe, mutta vain, jos se onnistuu kohtuullisilla kustannuksilla. Kuluttajalla on oikeus lykätä maksamista odottaessaan, että Solideq.fi korjaa virheen. Mikäli virhettä ei pystytä korjaamaan, kuluttajalla on oikeus virhettä vastaavaan hinnanalennukseen. Mikäli virhe on merkittävä, kuluttajalla on oikeus perua kauppa.
Solideq.fi palauttaa summan viimeistään neljätoista (14) päivää siitä, kun tavara on palautunut Solideq.fi:n ilmoittaman varaston jäljempänä mainittuun osoitteeseen. Takaisinmaksu tapahtuu ostohetkellä valitulla maksutavalla. Mikäli maksu on suoritettu Klarnan kautta, Klarna huolehtii palautuksesta kyseistä maksutapaa koskevien Klarnan ehtojen mukaisesti:
https://www.klarna.com/fi/ehdot/
Mikäli maksu suoritettiin kortilla, hyvitys tehdään kortille, jota alun perin veloitettiin. Mikäli maksu suoritettiin pankkisiirrolla tai pankkitililtä, kuluttajan on lähetettävä Solideq.fi:lle tilitiedot takaisinmaksua varten. Kuluttajan pyynnöstä takaisinmaksu voidaan tehdä myös maksumääräyksenä.
Mikäli Solideq.fi:n tehtävänä on ollut palautusrahdista huolehtiminen ja uudelleenlaskutus, summalle tehdään niitä vastaava vähennys. Mikäli tavaralle on tehty yllä esitetyn mukainen arvonalennus, summalle tehdään sitä vastaava vähennys.
Yritämme aina niin pitkälle kuin mahdollista ratkaista kaikki mahdolliset riidat suoraan asiakkaan kanssa. Riita-asioissa kannattaa olla yhteydessä asiakaspalveluumme. Mikäli ratkaisuun ei päästä yhdessä, on mahdollista käyttää Eurooppalaista verkkovälitteistä riidanratkaisufoorumia (ODR). Asiakas voi myös kääntyä suoraan Kuluttajariitalautakunnan puoleen alla olevassa postiosoitteessa, lautakunnan verkkosivujen kautta:
https://www.https://www.kuluttajariita.fi/fi/index/yhteystiedot.html
tai sähköpostilla osoitteeseen kril@oikeus.fi.
Kuluttajariitalautakunta
Hämeentie 3
PL 3066
00531 HELSINKI
Solideq.fi sitoutuu aina noudattamaan Eurooppalaisen verkkovälitteisen riidanratkaisufoorumin (ODR) ja/tai Kuluttajariitalautakunnan suosituksia. Asiakas voi myös nostaa kanteen yleisessä tuomioistuimessa.
Yritysten ja elinkeinonharjoittajien tekemiin kauppoihin sovelletaan kauppalain (355/1987) määräyksiä. Mikäli palautusoikeus on myönnetty kauppalain nojalla, palautettujen tuotteiden arvoon voidaan tehdä 20 %:n palautusvähennys. Ennen kuin palautus voidaan tehdä, siihen on saatava suostumus asiakaspalvelusta.
Asiakas vastaa itse palautusrahdista ja tavaran lähettämiseen liittyvistä riskeistä. Asiakas voi halutessaan antaa Solideq.fi:n huolehtia palautusrahdista ja sen edelleen laskutuksesta. Mikäli Solideq.fi huolehtii palautusrahdista, palautukseen sovelletaan rahtiehtojamme. Normaalisti nouto-osoitteessa on oltava käytettävissä koneelliset lastauslaitteet. Huomaathan, että palautusrahdin todellinen hinta veloitetaan palautuksen yhteydessä. Voit ottaa yhteyttä asiakaspalveluun saadaksesi lisätietoa palautusrahdin kustannuksista.
Kaikki tuotteet on viipymättä vastaanottamisen jälkeen tarkistettava kokonaisuudessaan sellaisten piilevien vaurioiden havaitsemiseksi, joita ei voitu huomata toimitushetkellä. Tällaisia voivat olla väärin toimitetut, toimituksesta puuttuvat tai valmistusvirheitä sisältävät tuotteet tai muut vastaavat. Mikäli toimituksessa havaitaan virheitä, asiakkaan vastuulla on ilmoittaa asiasta viimeistään neljä (4) työpäivää purkupäivästä tekemällä reklamaatio asiakaspalveluun.
Solideq.fi ei pysty käsittelemään reklamaatioita, mikäli niistä tehty ilmoitus saapuu myöhemmin kuin neljä (4) päivää purkupäivästä.
Solideq.fi lähettää hyvityslaskun viimeistään neljätoista (14) päivää siitä, kun tavara on palautunut Solideq.fi:n ilmoittaman varaston jäljempänä mainittuun osoitteeseen. Asiakas voi vähentää hyvityslaskun summan maksaessaan meille tai pyytää takaisinmaksua asiakaspalvelusta. Mikäli Solideq.fi:n tehtäväksi on annettu huolehtia palautusrahdista ja sen uudelleenlaskutuksesta, summalle tehdään niitä vastaava vähennys. Mikäli tavaralle on tehty yllä esitetyn mukainen arvonalennus, summalle tehdään sitä vastaava vähennys.
Mikäli muusta ei ole sovittu, tuotteet palautetaan varastollemme Karlskogaan osoitteeseen:
Ställning Karlskoga AB
Gösta Berlings väg 55
69138 Karlskoga
Ruotsi
Mikäli palautusta ei luovuteta henkilökohtaisesti, vaan jätetään kuljetettavaksi, tuotteiden mukaan on liitettävä tilaus-, asiakas- tai laskun numeron sisältävä asiakirja, jotta varasto pystyy tunnistamaan tilauksen, jota palautus koskee.